Friday 31 May 2013

Rempah ratus kehidupan

Assalamualaikum.

Yeyyyyyyyyy! Akhirnya,berakhir jugak 2 minggu yang cukup menyesakkan,meletihkan dan menakutkan. Alhamdulilah. (^_^) Well, life has been extremely busy nowadays. Assigments,discussions, meetings,debate commitments and few more events which were all cramped in a busy week. Rasa letih,mengantuk,bebai,tension semua ada.


And I just came back from a debate tournament namely Debat Astar held in Universiti 
Malaya or UM last 2 week. 5 hari 4 malam aku kat sana,seriously best! Untuk debat astar 
ni,semua budak tahun 1 yang dihantar jadi wakil usim. Nak suruh berdikari katanya. Heee. 

Alhamdulilah. team aku berjaya menang 3 sidang setelah puas kami berhempas pulas tunggang langgang memerah otak. Even tak berjaya nak break,it’s okay sebab ni pengalaman pertama kitorang gerak team without senior . Walawehh.. =P Penat tu haruss la, tapi rasa berbaloi bila usaha kitorang dapat respon2 positif dari para juri dan senior2 u lain.. *wink wink* (^^,) 




Bersama2 debaters UTHM ~
Korang mesti pernah dengar kannn kata otai-otai zaman dulu, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tau. So,baru sekarang aku paham maksud peribahasa tu.Huuu.Alhamdulilah, rezeki aku mungkin,dapat jugak merasa sebagai Best Debater dalam salah satu sidang. Manisss rasanya! =P  Apepun,credit to my teammates!

Puas aku pujuk suruh semua pakai pink. Ada cket pink pun jadilah. Hehe. =P
Ok. Setel sal debat. Macam yang aku cakap tadi,aku betul2 busy hujung2 sem ni. Bila aku cakap busy,aku betol2 maksudkan,okeh? Pernah sehari tu,gigih aku siapkan semua keja tanpa menghiraukan katil yang memanggil2, perut yang menangis  minta diisi,fon yang menjerit2  minta diangkat.Ahh,sume itu aku abaikan. (>_<) Tapi,tanpaku sedari, azan subuh mula berkemundang. OMAIGADDDDD! Tak sempat nak tido,dah pagi?? Kelas pagi kul 8 lak tu. Waaaaaaaaaaaaaaaaaa..Titew nantok..(+_+)  


Tapi,Allah tu baik sangat. Di saat dan ketika aku dalam keadaan tak terurus macam ni, Allah datangkan insan2 yang begitu memahami. Buat kengkawan yang pernah 1 group,tak kesah la untuk subjek apa sekali pun,ampun maaf dipinta  sebab selalu buat korang tertunggu2 nak buat discussion sama2 kan? =( Kadang-kadang tu,dah cuba semampu mungkin nak bahagikan masa tuk 3 komitmen berbeza dalam 1 malam. Discussion, meeting and debat. Dah macam nak melompat keluaq dah jantung ni punya penat,tapi demi  tanggungjawab yang digalas, ku gagahi jua..eceewaaah..huhu..

>> kiri : Zulaiha. Pain. Tika. Dayah. Biha. Mira. LISA SURIHANI <<  =P
Takde motif~ (-_-')
Lawatan Industri >> Biha + Huda + Jannah  <<
Buat roomates tercinta..Nina,Amni,Syidah.. Korang tiga memang roomates terbaekkkk abad ini! Akak tak lupa Sanah,okeh? :) Diorang dah terlalu banyak tolong aku. Yang paling suwit bila diorang tolong basuhkan sekali baju2 aku dalam baldi time aku gi debat,plus siap tolong lipatkan lak tu. Pehhhhhhh..tak pernah aku jumpa insan2 serajin ini. Sayang jugak ek hampa semua kat akak! HAHA.. =P


Tapi..1 benda yang pasti. Tiap kali aku rasa down, orang pertama yang aku call, harus la my mom kan? Nasihat2 dan gelak tawa mak buat aku jadi kuat serta merta dan masa tu jugak la,terngiang2 suara abah. 


Abah…kalau abah masih ada,mesti abah selalu call mimi,kan? Bagi kata2 semangat, layan mimi merepek, marah kalau mimi skip makan. Allah,rindunya semua tu.. (T_T) 


Buat mak dan abah. Apapun,jangan risau tau..Mimi kuat! InsyaAllah. Doakan mimi dunia akhirat ek. :)

Moga dipermudahkan segala urusan~



10 comments:

Miss Y@sMin said...

bagus..good gurl..air pnah tny pda minyak npe minyak lg mhal dr aiR..jwb minyak sbb dy melalui proses yg pnjang sprt pnyulingn dan sebgainya tok mghasilkn minyak..same gak ngn mnusia..tok mnjadi mnusia yg hebat n luar biasa..usaha mesti hbat dan lebih dr biasa..proses kehidupan yg lg mncabar yg mematngkn mnusia..

mimiemayembong said...

MISS YASMIN : thanks dear.. :) btol2..never give up coz it will all be WORTH it in the end..InshaAllah..

Unknown said...

Mimi..awak memang kuat semangat orangnya...keep it up :)

mimiemayembong said...

FIZA SAIZA : Thanxx fiza..doakan mimi ek.. =)

✿INA AINAA✿ said...

wow!!!! dah lama ena tak berdebate.. dulu last mase sekolah... now, rasenya skill dah luntur.. rindunyaaaaaaaaa...

Prince of Noob said...

baguslah berdebat ni... tahniah. done follow u... follow mine too :). btw jom join contest kat sini.

mimiemayembong said...

AINA : haha..yeke..xpe2..skang ni kan dah canggih,ena blaja je kat youtube.. =P

Prince : thanxx..

Shoutul Humaira' said...

jom mimie debate ngn saya..HAHAHA

Aqilah 기기 said...

Fuyooooo dapat the best debater! Hebbaaaak. Congrats awak! :D
Moga cukup tido utk exam ni ye syg. Kim salam rinduuu kat sanah n amni <3

mimiemayembong said...

SHOUTUL :Jum! haha..

QIELA : Alhamdulilah..rezeki kite time tu,awak..orait bebeh! Awk pun,gudluck exam..miss u!~ :)

 
Designed by ♥ www.myravea.com ♥