Friday, 17 August 2012

Ceritera Nora Danish ~



Sayang2, tadi abang nampak perempuan cantik tau.” Si suami yang baru pulang ke rumah bercerita kepada isterinya.

“Oh. Di mana?” Dengan selamba si isteri menjawab. Namun dalam hati, perasaan cemburu telah meningkat dengan mendadak sekali. Maruahnya sebagai isteri seakan-akan dicabar, namun dia hanya bersabar.

“Di Jusco tadi. Muka dia, sebijik macam Nora Danish tau. Cantik sangat2.” Jelas si suami sambil bercerita dengan lebih lanjut kepada isterinya.


“Oh…” Hati si isteri seperti tercalar bila suaminya memuji wanita lain selain dirinya. Namun dia cuba mengawal diri agar tidak terlalu ketara perasaan yang sedang dibendung ketika itu. Si suami pula masih lagi berminat untuk bercerita dengan isterinya.

“Sayang nak tau lagi tak? Ada perempuan lain yang laaaaagii cantik dari perempuan tu. Rasa macam nak cubit pipi dia je tau.” Kata si suami. Si isteri hanya mampu mendengar sahaja perkataan yang keluar daripada mulut suaminya itu.

Akhirnya, air mata wanitanya jatuh juga ke pipi. Dia menangis teresak-esak kerana berasa suaminya tidak sayang kepadanya lagi. Si suami melihat isterinya kemudian tersenyum. Dia mengelap air mata yang mengalir di pipi isterinya.

“Kalau sayang nak tau, perempuan yang laaaaaagiii cantik tu sebenarnya isteri abang la.” Jelas si suami sambil mencubit pipi isterinya yang masih menangis teresak-esak.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Hati perempuan sememangnya lembut. malah juga sangat rapuh..

Sekuat mana pun seorang perempuan, sekiranya satu-satunya lelaki yang mereka sayang mula mengagungkan perempuan lain selain dirinya, hatinya tetap tidak akan dapat lari daripada perasaan cemburu. :)




Errr.. Jap. Apa motif aku post entry nih?? Ala,baca jela. Huhu. Malas la nak post entry panjang2 malam ni. Lagipun, lusa da nak raya, yehuuuuuu..SUKA, SUKA!! (^_^)

Pssst.. *To my future asben, jangan puji pompuan lain ye. K,bai.. =P

2 comments:

AKA_CBS said...

jom blogwalking ^^

farmiey haniera said...

sweetnye.... sobs sobs =(

 
Designed by ♥ www.myravea.com ♥