Friday, 27 January 2012

Kenapa laki suka poligami?? (-_-)




Ok guys..straight to the point..Jujur aku cakap,susah nak jumpa perempuan yang sanggup nak share suami dia dengan orang lain..Kalau ada pun tak ramai..Senang cakap,POLIGAMI la..Eh,jangan cakap aku gatal lak bila tulis pasal benda ni..huhu..Bukan apa, aku sendiri pun pelik setiap kali dengar rancangan Sinarpagi kat radio, nilah topik yang selalu sangat dijadikan bahan lawak setiap pagi.Aku pun musykil kenapa la orang2 laki suka sangat borak pasal benda ni? Walaupun aku muda lagi,** err,takda la muda sangat pun..huuuu**,tapi tak salah kan cakap pasal benda ni?? Hidup mau maju ke hadapan..haha..

SALLEH YAACOB



4 orang kot..KAU MAMPU??  =P

 Ok,back to the topic..Memang la poligami ni sunnah Nabi,tapi yang aku peliknya..dalam banyak2 sunnah Nabi kan,kenapa sunnah yang kahwin banyak ni ja yang orang laki suka pegang ek? Sunnah Nabi macam makan dengan 3 jari dan jilat jari lepas habis makan, potong kuku hari isnin, khamis dan jumaat, puasa sunat setiap hari Isnin dan Khamis..Semua ni antara sunnah2 Nabi yang simple2 je dan InsyaAllah kita semua mampu ikut..Jangan bila bab poligami je korang laju...huhu..



Terus terang cakap, aku sendiri pun kurang berminat cakap pasal poligami ni tapi dah selalu sangat dengar kawan2 asyik cakap pasal topik ni, terdetik hati perempuan aku nak buat satu entry pasal benda ni.. =) Aku tak cakap aku benci poligami, jauh sekali nak menolak hukum Islam, cuma aku sekadar ingin berkongsi pandangan aku pasal topik ni..Tak salah,kan? 

Tak perlu kot sampai macam ni sekali..



Apapun pernilaian kita, ingat..yang halal adalah halal dan yang haram tetap haram dan pada setiap yang ditentukan Allah itu pasti ada hikmahnya...Nikmat yang dirasai oleh lelaki itu, sebagaimana juga nikmat2 dunia yang lain hanyalah untuk  sementara dan keperitan hidup bermadu juga untuk sementara. Yang kekal hanyalah kehidupan di akhirat dengan kebahagian yang dijanjikan untuk mereka yang bertaqwa.. Jangan berpoligami atas dasar nafsu semata-mata..ok? (^_^)




14 comments:

Dya Nadiah said...

Betul. Lect saya yang ajar ekonomi Islam pun selalu je sebut tentang poligami ni kat kuliah. Sedih jee :')

mimie perla ~ said...

waaa,ada org support la..huhu..btol,berkongsi org yg kita syg dgn org lain bukan satu bnda yg mudah.. =) *eceh..cakap mcm owg da kawen jek..haha

Hisham Mohamad said...

saya suka perempuan yang suka poligami..
hehehe..

mimie perla ~ said...

haha..moga jumpa la ye perempuan yg seperti diidamkan tu..gudluck.. =P

Seneorita Baharin said...

btol 2, stuju dgn ayt awk yg last tue,"Jangan berpoligami atas dasar nafsu semata-mata.."..nice entry dear.. ;)

nurmujahidah said...

muja follow here,, nice entry,, muja penyokong poligami,, kih3,, kidding,, harap2 tak,, tapi kalau dah nasib kena akur,,, benda halal kan?

mujadafewa.blogspot.com/2012/01/jangan-bazirkan-dslr-lumix-dan-canon.html

liyana said...

walaupun poligami tak haram, tapi saya sebagai perempuan tetap akan rasa kecik hati kalau suami bermesra dengan perempuan lain :(


dan selalunya lelaki sukar untuk berlaku adil..saya tau..sebab ayah saya juga berpoligami..saya sangat-sangat tak galakkan laki yang hanya fikir keseronokan untuk berpoligami..

p/s: pendapat saya sendiri :)

AFINA said...

redha je la . takdir suami kite tu ade jodoh due . ehehehe . #sye masih mude ~ ^^

mimie perla ~ said...

sekadar berkongsi luahan prasaan sowg prempuan pasal poligami2 ni.. =P huhu..neway,thanxx lalink.. (^_^)

mimie perla ~ said...

thanxx dear.. =) gonna follow u back..waaa,pnyokong poligami?aiseh,jujur gle..bgos2..haha..tapi kan muja,kalau dah tu takdir kita,nak wat cmne lagi,kan? =)

mimie perla ~ said...

btol2..tipu la kalau tak rasa pape pun,kan? huhu..tapi,kita serah je benda2 ni kat Allah..Let Him decide everything..okay dear? =)

mimie perla ~ said...

hahaha..terbaek lah..susah nak jumpa girl yg sporting cmni..(^^,)saye jugeeeee masih mude..haha.. =P

Rushdee Mat Jusoh said...

x semua yg redha poligami....kdg2 jd pasrah je....mna de istei sanggop kongsi suammi...d mulut "ya" dlm hati x sapa taw :)

mimie perla ~ said...

btul abg..bukan sume org sanggop n teros terang cakap,mimi lagiiiii tak sanggop..wuuuu.. =P

 
Designed by ♥ www.myravea.com ♥